一部の目立った高級食パン店がまさに一時のブームで終わってしまった件については、様々な観点で考察が成されているかと思います。
そこで今回は、あくまでWebマーケティングという観点から、この事例からくみ取っておきたいポイントについて、具体的には「露出についての考え方」を中心にお伝えできればと思います。
特に、コンテンツや広告でアクセスは伸びたけれども、実際の売り上げに繋がらないとお悩みの方はお聞き下さいませ。
アクセスがあって反響率・CVRが低い場合は、サイトリニューアルを進められるケースが多いですが、そもそもこの観点がないと効果がでない可能性が高いと考えています。
#Webマーケティング #高級食パン #中小企業
ーーーーーーーーーーーーーーーーー
■音声版 配信スタンド
ーーーーーーーーーーーーーーーーー
* Podcast(おすすめ)
* GooglePodcast
* Spotify
* Amazon Music
ーーーーーーーーーーーーーーーーー
■運営・進行
ーーーーーーーーーーーーーーーーー
株式会社ラウンドナップ(ラウンドナップWebコンサルティング)
代表取締役・コンサルタント 中山陽平
Webサイト:https://roundup-inc.co.jp
お問合せE-mail:[email protected]
/**/
The fact that a few high-profile, high-end bakery stores ended up being just a temporary boom has been discussed from a variety of perspectives.
This time, from the perspective of Web marketing, I would like to share with you some of the key points to take away from this case, focusing specifically on “how to think about exposure.
In particular, please listen to those who are worried that although access has increased through contents and advertisements, it does not lead to actual sales.
In many cases, when there is access but the response rate and CVR are low, site renewal is promoted, but we believe that without this perspective in the first place, there is a high possibility that it will not be effective.