ネットには今や自分の買いたい物に関する情報があふれ、買い手は売り手に直接接触する前に深い検討を始められるなど、良い時代になりました。
しかしその反面、各社及び第三者が情報を出す量も質も加速していることが、買い手のキャパシティオーバーを引き起こしており、結果的に直感的な購買や先送りの状態化などの問題も引き起こしています。
ではこの中で、売り手としてはどのようなアプローチを取ることで、自分たちが役に立つ人に対して、きちんとメッセージを伝えることができるのでしょうか。
ハック的な意味での営業心理学などに頼るのではなく、買い手に納得してもらい決定しても裏には?について今回は取り扱います。
※今回は音声のみです
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株式会社ラウンドナップ(ラウンドナップWebコンサルティング)
代表取締役・コンサルタント 中山陽平
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The Internet is now full of information about what one wants to buy, and buyers can begin deep consideration before contacting the seller directly.
On the other hand, however, the accelerating volume and quality of information provided by companies and third parties is causing buyers to overload their capacity, resulting in problems such as intuitive purchasing and a state of procrastination.
So in this context, what approach can we as sellers take to properly convey our message to those who are useful to us?
Rather than relying on sales psychology in the hack sense, etc., how do we convince the buyer to make a decision, but behind the scenes? This issue deals with the following topics.