Can you also improve internal efficiency through the use of the Web?

We also want to improve internal efficiency with IT, but how can we do that... There are many excellent, but not famous, tools available at low prices both domestically and internationally. It is a waste to decide only on the famous ones you see in advertisements. If you choose a tool just because everyone else is using it or because it is used by a company that is listed as a successful case study on the Internet, you may fail. Can you also improve internal efficiency through the use of the Web?

Efficiency can also be improved: by being exposed to the Web a lot, you will increase your reception sensitivity to different tools and services. Therefore, you will be able to make use of them to produce beneficial effects for your company. However, it is important to examine the tools and services in light of your own business operations, because you are likely to fail if you use them with an easy approach, such as “everyone is using them on social networking sites, so let’s use them.

Nowadays,there are a variety of excellent tools available for as little as several hundred or several thousand yen per month, including sales support, list management, web marketing tools, internal systems (groupware such as e-mail and bulletin boards), fax systems, video conferencing systems, etc…

For the Web, we also have a variety of tools that can be used for sales promotion activities. Tools for small and medium-sized businesses are also becoming available to reduce wasteful sales promotion activities, to make efficient rounds to customers, and to include in proposal materials a rough understanding of what customers are likely to be interested in in advance.

In many cases, communication systems can also be improved at the same time through the use of the Web. For example, if you have not been able to casually share information with other departments across the board, creating a web site can help create a link that leads to periodic meetings to exchange opinions, or customer feedback can be shared with the entire company through the web site, which can increase staff motivation.

However, it is important to be careful to choose the right tool for you.

If you choose a tool that does not fit your needs based on vague criteria such as “because it is famous,” “because I was approached by a sales representative,” or “because other companies are using it,” you will make a mistake.

We have a large stock of tools that are easy for small and medium-sized businesses (SMB) to use, and we can support you from the selection process.

Other FAQ contents

お問合せはこちら
お問合せはこちら
Googleマップ レビュー
  • これまで色んな方にお世話になってきましたが、今後も続けてお願いしたいと思える方は中山さんが初めてでした。仕事は丁寧ですし、対応も早く、こちらが言わんとしていることを言葉足らずでも理解し仕事を進めてくださいます。アドバイスも的確で本当に頼りになります。今後のビジネスをお考えの方も、継続してビジネスをされていてコンサルを探されている方もぜひ一度コンタクトを取って見てください。引き続きよろしくお願いいたします
  • これまでいろいろなWeb関係者の方と随分お会いしてきました。その中においては間違いなくレベル感の高いエッジのきいたお仕事をしていただき自社のWeページをはじめとても満足しています。中山さんは基本とても誠実で几帳面なお人柄であるために、自分のビジネスにおけるパートナーとして安心してご相談にのっていただけるので絶対におススメです。 本当はあまり人気が出すぎると独り占めできなくなるのでいやなのですが、どんな相談にもわかりやすくご説明いただき本当に助かっていますので感謝の意味を込めてあえて書かせていただきました。
  • 新規事業のプロジェクトで、中山さんにコンサルティングをお願いしました。約10ヶ月、ウェブマーケティングの本質的なところから、営業ツール、LP制作といった広い範囲まで指導して頂きましたが、その経験は今でも大きな財産です。自信をもって紹介できる数少ない、コンサルタントだと思います。
  • 中山様に、遠隔コンサルを1時間いただきました。コンサル前から、当方業界の概要を調査し、具体的な提案を複数いただけるなど、親身にクライアントのビジネスを本当に盛り上げたいという中山様のプロフェッショナル精神が伝わってきました。6か月のコンサルティングをお願いすることになりました。こういったプロの視点がなければ気づかなかったことを多く発見することが出来、ビジネスを盛り上げるにあたり大きなサポートをいただいています。
  • リニューアルに辺り、色々と他社との差別化が気に入りました。プロフェッショナルとして的を絞った編集作業で弊社に寄り添う姿勢が大変好感持てました。HP作業も丁寧で分かりやすく、見やすくHP出来ました。納品後のフォローも対応(指数値)がよかったです。 看板に偽りはありませんでした。現在は掲載順位は上位表示です!
中小企業専門WEBマーケティング支援会社・ラウンドナップWebコンサルティング(Roundup Inc.)